WIELKAPEDIA |
|
WOJSKOWA KOMENDA UZUPEŁNIEŃ |
|
POLSKA MARYNARKA GWIEZDNA |
|
|
WARTO ZOBACZYĆ |
|
|
SMUTNA STATYSTYKA |
Serwis przegląda:
|
TECHNIKALIA |
Serwis został zoptymalizowany dla
rozdzielczości 6144x4096 oraz niższych:
do 1920x1080 stosowanych w zegarkach
ręcznych i motopompach drugiej klasy |
|
|
AD 2004: Sztuka Przetrwania
:: technika :: 29.03.2054 by Therion
fotorealistyczna grafika budzi szacunek dla twórców
Na rynku ukazała się nowa gra komputerowa o nazwie AD 2004: Sztuka przetrwania. Gra jest komputerowym RPG, dziejącym
się w realiach III Rzeczypospolitej. Jej głównym celem jest wcielenie się w postać szarego obywatela żyjącego na przełomie
wieków.
Po krótkim intro, przedstawiającym odrapane domy i zaśmiecone ulice, przenoszeni zostajemy do panelu tworzenia postaci, gdzie
komputer losuje nam cechy takie jak inteligencja, charyzma , wykształcenie, oraz ustalamy mnóstwo parametrów spotykanych w
tego typu grach. Następnie ustalamy wygląd naszej postaci i wybieramy jej charakter. Tu należy dobrze się zastanowić gdyż od
tego zależeć będzie przebieg samej rozgrywki - część misji i zadań dostępnych jest tylko dla postaci z określonym charakterem
(przykładowo, aby zapisać się do pewnej popularnej w tamtym okresie partii politycznej, której członkowie nosili biało -
czerwone krawaty musimy grać postacią "chaotycznie złą").
Gdy stworzymy już postać przystępujemy do właściwej gry. Tu odrazu rzuca się w oczy kilka rzeczy. Pierwszą z nich jest
fenomenalna fotorealistyczna grafika, będąca niewątpliwie przełomem w tego typu produkcjach. Drugą jest wręcz niesamowity
poziom trudności. Kłopoty zaczynają się już przy pierwszym zadaniu, polegającym na znalezieniu pracy. Uwierzcie, będziecie
się musieli sporo namęczyć zanim uda wam się ten cel zrealizować.
Mała porada: w tej grze najprostsze i najbardziej logiczne rozwiązania z reguły nie są właściwe. Jako przykład podam inną
misję. Prowadzony przeze mnie bohater zachorował i zmuszony został do udania się do lekarza. Po kilkugodzinnym chodzeniu i
załatwianiu formalności z tym związanych udało mi się wejść do gabinetu, lecz tu "zaciąłem się" na dobrych paręnaście godzin.
Dopiero metodą prób i błędów wręczyłem lekarzowi białą kopertę z pieniędzmi i udało mi się pozyskać poradę lekarską. Z resztą
w grze większość spraw wymaga właśnie posiadania wymienionych kopert z banknotami w środku.
Pieniądze są bardzo ważnym elementem rozgrywki jednak w przeciwieństwie do innych gier zdobyć je jest niezwykle trudno.
Przygotujcie się do liczenia się z każdą wydawaną złotówką.
Podczas gry zdarzyć się może iż wasza postać będzie musiała
podróżować. Zapomnijcie o wygodnej i komfortowej podróży, jaką znacie z autostrad Macierzy. W grze podróż z miasta do miasta
nie odśnieżoną, dziurawą drogą jest naprawdę emocjonującym wyzwaniem, zwłaszcza iż czasami jest ona całkowicie zablokowana
przez rolników parkujących na jej środku swój sprzęt.
Gra posiada kilka niewielkich błędów. Czasami liczba wyświetlanych klatek spadała poniżej 45 na sekundę, gdyż kod gry nie
był w ogóle optymalizowany. Osobiście zgodzę się jednak ze zdaniem jej twórców, iż praca nad optymalizowaniem byłaby stratą
czasu zwłaszcza, iż obecnie 100 terabajtowe kości pamięci dodawane są w ramach promocji do paczek z chipsami czy też gumy do
żucia.
Kilka razy podczas gry znalazłem budynki do których nie można było wejść i niewidoczne ściany ograniczające dostęp do
jakiegoś obszaru. Drobne zarzuty można też mieć do inteligencji NPCów, zwłaszcza gdy próbujemy porozmawiać z młodzieńcami w
wygolonych głowach i sportowym ubraniu. Każda taka próba kończyła się pytaniem z ich strony "Czy mam dwa złote?" i
tygodniowym pobytem w szpitalu. Jeśli więc nie chcecie być zmuszeni do wczytywania wcześniejszego stanu gry zanim do nich
podejdziecie upewnijcie się, iż macie przy sobie co najmniej kilka wymienionych wcześniej kopert dla personelu medycznego.
Mankamenty te jednak nie psują przyjemności rozgrywki i szczerze polecam ten program jako doskonały sposób na nudne, wiosenne
wieczory.
by Therion
| |